Thursday 27 May 2010

Puisi pantas / Siapaku padamu?

Hari ni cuti umum sempena Vesak so aku cepat mengambil tempat di hadapan computer sebelum anakku mendudukinya. Masa untuk aku menghabiskan sedikit masa menjenguk Fb dan blog-blog aku yang lain. Tiba-tiba beberapa bait-bait perkataan bermain di minda lalu aku pun memuntahkannya pada hamparan di blog puisiku.Hayatilah...

Bicara sepi bicara hati
merutun
sayu
adakalanya datang
tidak diundang
bisa jiwa ini tenang ...
diulit
sendaloka teman...-thanks


-adz

_____________________________________________________

Siapaku padamu?

Kisah itu telah berlalu

di zaman remaja aku dan dirimu

persahabatan riang panggilan abang

membuahkan satu ikatan kasih dan sayang.

Kau datang dan pergi sesuka hati

membuat hatiku sayang dan benci

darah remaja memberontak bersahaja

entah untuk ditujukan siapa?

Persahabatan kita semakin erat

tanpa pertemuan hanya bersurat

itupun kiranya hatiku bertaut rindu

menunggumu tanpa ada rasa jemu

kelibatmu ku nanti berhari-hari

sayang

keegoanmu tidak mengenal tempat jua

terasa aku menjadi mangsa

dek tak berani memetik bunga-bunga cinta

Kisah itu lama berlalu

namun kau datang jua tiba-tiba

memberi kasih walau secebis

namun pautanku tak tercapai kesisi

Aduh! airmataku masih menitis

kerna kau masih begitu lagi menyepi

kenapa kau siksa jiwaku ini?

kiranya itu juga balasan yang nak kau beri

Sayangku, aku pasrah

diri ini bisa mengalah

namun kerinduan hatiku mulai membeku

biarku simpan semula di sudut hatiku....!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...