Monday 17 May 2010

PUISIku

Teruskan...

Malam ini aku meronda sana sini di serata thread ini
entah apa yang aku cari dan teliti?
Yang pasti aku ditinggalkan bas terkini
so sekarang aku menyusuri pantai ilmu yang tak bertepi...

Hidup ini perlu diteruskan sayang...
walau hati mencari-cari bayangan.
Mengapa aku tidak seperti mereka dan yang yang di sana?
Di dalam jiwa terus tertanya-tanya sampai bila?
Lalu aku teruskan jua
meraih tangan yang menghulurkan pautan.
Dalam langkahku yang masih tertatih-tatih
kini aku sudahpun boleh berjalan.
Renunganku menatap wajah-wajah tersayang.
Tenungan,pandangan dan jelingan mereka
semuanya mesra
dan inilah keluargaku.
Susah senang sama-sama hadapi bersama.
Tawa riang sama-sama melakukan seadanya.
Jerih payah sama-sama berkongsi rasa.
Inilah keindahan dan cerianya dunia.
Mengejar sini dan juga serata buana
kerana hidup ini perlu diteruskan sayang...

-hasil nukilan adz (click ke Scribd)
malam 29th Jan 2010
07.23pm.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...