Sunday 16 May 2010

SUARA HATI

Aduhai...
...kekadang hati ini ingin meluahkan segalanya yg terbuku
namun aku bukan seorang penyajak
yg bisa menggarap bicara yg puitis

....ada ketika teringin aku menangis
bila mendengar lagu-lagu menceritakan takdirku
terus mengajakku untuk bermadah...
menghiburkan hati yg parah
namun aku bukan pujangga
yg pintar mengayam kesah

....kini aku mengerti tidak semua itu ilmu
namun itulah perjalanannya Yes
yg mendidik diri utk tidak lekas percaya....
tidak cepat bermanja...
tidak juga bersandar kepala...
dan jangan tegar menyerah HATI
pada insan yg bergelar LE_ _ _ _
namun aku bukan gadis yg mentah
bisa binasa dek hati yg punah
Ya, aku kini lebih tenaga daya
generasi esuk teguran ku utara
jadikan sejarah satu sempadan
ambil Islam untuk panduan
guna hadith ikuti halaman
paling lengkap menyelimuti kehidupan...

walau semuanya telah berlalu
adakalanya masih menikam jiwa...
bertahun membina sehari petaka
mungkinkah ujian atau apa?
namun aku bukan sempurna
yang bisa tandingi dara syurga

Aduhai...
anak-anak yang mengerti
moga doaku semuanya diberkati
pada Allah jiwa dan raga
ku semat kuat ku pahat erat
rahmat,bimbingan juga perlindungan
mohon semua Allah makbulkan
namunku bukan tokoh wanita beragama
bisa buat yg luar biasa

Hari-hari meniti putaran
usia mula memanjat senja
apa pula harus kusandarkan
setitis amalan selaut permintaan
terlalu kerdil diriku kini
bisakah menadah harapan
namun aku bukannya ilmuan
pantas bercerita menanam bakti

Bisaku nyata lebih bahgia
bila cinta diserah ke EMPUNYA...
Tiada derita tiada memendam rasa...
kerna KETENANGAN satu kenikmatan jua.


Nukilan aulia_adz
mlm Jumaat 01.25am

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...